360 fokos értékelés

2008-ban az egyik ügyfelünk igénye alapján fejlesztettünk egy 360 fokos értékelésre alkalmas szoftvert. Nagyon jól sikerült. Legalábbis azt gondoltuk akkor, de azóta már a harmadik fő verzió és rengeteg kiegészítő opció is elkészült. Az indulás utáni 10 évben ~50 féle konfigurációban közel 8000 riportot generáltunk.

A pár óra alatt élesíthető alapváltozatban 30 kompetenciát kell 5 fokú skálán érték és 3 fokú skálán fontosság szerint osztályozni. A kitöltés után azonnal küldjük az eredményeket grafikusan, PDF formátumban. Még ebben a gyors változatban is lehetőség van a mért 30 kompetencia előzetes összeválogatására.

A normál 360 fokos értékelési folyamatot megbeszélés és tanácsadás előzi meg, javaslatot teszünk az optimális beállításra. A számos paraméterezési lehetőség közül a fontosabbak:

  • A klasszikus, egyszerű 360 fokos értékelési módszeren túl lehetőség van 2-dimenziós vizsgálatra is, azaz a kompetenciák értékelése mellett azok fontosságát is kell értékelni / osztályozni. A módszer nagy előnye, hogy így a dolgozó értékelése mellett azt is pontosan meg tudjuk határozni, hogy milyen kompetenciák fontosak az ő pozíciójában.
  • Az értékeket 5 fokú skálán (elfogadhatatlan / fejleszthető / jó / átlagnál jobb / kiemelkedő) a fontosságokat 3 fokú skálán (kevésbé fontos / fontos / nagyon fontos) méri a rendszer; de a megnevezések és skálák fokszáma is szabadon változtatható
  • Lehet csak a kompetenciákra rákérdezni, ezt nagyszámú (több mint ~20) kompetencia esetén javasoljuk, vagy lehet minden kompetenciához ~2 - 4 viselkedési mintára utaló kérdést feltenni, ezt kisszámú (kevesebb mint ~20) kompetencia esetén javasoljuk
  • A kompetenciákhoz lehet értelmező magyarázatot fűzni, ami akkor jelenik csak meg, ha az egeret az adott kérdésre húzza a kitöltő.
  • Minden e-mail (meghívó, figyelmeztető és megköszönő) és minden rendszerüzenet szövege testre szabható
  • A rendszer bármilyen nyelven használható, pl. a számos latin betűs változat mellett cirill, vietnami, török és egyszerűsített kínai írásjelekkel is futott már éles értékelésünk
  • A kérdőív elé HTML formátumú „beköszönő” képernyőt lehet definiálni. Itt tudja pl. a HR igazgató üdvözölni a kitöltőket.
  • A kérdőív után lehet maximum 10 szabadszöveges (pl. megjegyzés) blokkot beszúrni
  • Bár nem javasoljuk, de lehet „Nincs véleményem / Nem tudom” opciót is megadni
  • A kompetenciákat lehet csoportosítani és csoportcímkét megadni, ez akkor hasznos, ha egy kompetenciához kérdések tartoznak.
  • A csoportcímkéknél lehet oldaltörést kérni, ekkor több oldalas lesz a kérdőív.
  • Céges logót is lehet beilleszteni a kérdőív fejlécébe
  • Ha nem tudja a kitöltő teljesen befejezni a kérdőívet, akkor el tudja menteni és később újrakezdeni.
  • Általánosan elfogadott 4 csoportot bevonni az értékelések körébe, ezek: Vezető; Kollégák, Beosztottak és Saját vélemény, de az elnevezések szabadon változtathatóak
  • A hagyományos 4 értékelős 360 fokos értékelés mellett a rendszer bármennyi értékelő csoportot megenged, azaz pl. 3 értékelő / 270 fokos, 5 értékelő / 450 fokos
  • Az előző pont értelmében 1 értékelős rendszerként is lehet használni, azaz bármilyen kérdőívet tud kezelni, pl. pszichológiai tesztek, dolgozói elégedettség mérés, stb.

Az eredményekről nagyon szívesen adunk egyéni, szóbeli visszajelzést az értékelteknek és/vagy vezetői összefoglalót a megrendelőnek. Nagyon szívesen értékeljük, elemezzük is az eredményeket, készítünk fejlesztési tervet, tréningtervet stb.

Demó kérésre is van lehetőség. Kérdéseire szívesen válaszolunk.